- Katılım
- 2 Eylül 2018
- Mesajlar
- 267
- Tepki puanı
- 59
- Puanları
- 1,320
- Discord
- EMREOYUN#4190
Eğer denk geldiyseniz benim zaten şuan ne ile uğraştığımı biliyorsunuzdur. Bilmeyenler için ise piyasadaki en büyük Terraria Mobile sunularına sahibim ve dürüst olmam gerek, hiç kolay bir yol olmadı benim için.
Peki bu macera nasıl başladı, nasıl bu noktaya geldim?
Ben eskiden sunucular üzerinde deneyler yapardım. Bu konuda Erkan abi çok iyi bilir beni
Deneyler arasında ara ara oyun sunucusu açıp kapatmak da vardı. Eskiden Minecraft sunucuları açar, farklı farklı konseptler denerdim fakat bu konuda hiçbir zaman başarılı olamadım. Şansımı ise UNLOST Half-Life oynadığı dönemde Half-Life 1 sunucusu açarak denedim. Beklediğimden daha iyi bir sonuç aldım ama UNLOST Half-Life oynamaya o dönem ara verince benim sunucuda çürüme yoluna gitti.
Ağustos 2019'un sonunda internette bir haber gördüm. Terraria Mobile 4-5 yıl sonra güncelleme almış ve içine çoklu oyuncu özelliği eklenmiş. Ben de bunu denemeye karar verdim ve 1 Eylül 2019'da sunucumu açtım ve 2 tane foruma reklam verdim. Açtıktan sonra 3-4 saat yoktum ve sonra girmeye çalıştım ve giremedim sunucuya. Sunucu çoktan dolmuştu bile. Fakat ilk çıkan sunucu modülü tamamen vanillaydı ve Minecraft'taki gibi içine spigot koyup plugin kuramıyorduk. Haliyle tüm haritayı yok ediyorlardı. Ben de her gün haritayı sıfırlıyordum o zamanlar.
Sonraki patlama ise eski TShock yazılımcılarından birinin Mobil sürüm için TShock(Minecrafttaki Paper Spigot olarak düşünün ama kendi başına bile 4-5 plugin özelliklerine sahip) yazılımını çıkarması oldu. O yazılımdan sonra sunucuda her şeyi kontrol altına almayı başardım. Haritayı koruma altına aldım. Çoğu yasak olması gereken itemleri engelledim vs. vs. Önümde sadece tek bir sorun vardı, vanilla sunucu yazılımı üzerine TShock build olduğu için 16 oyuncu sınırını asla aşılamaz hale getirmişler. Bu sorunu ise Dimensions(Minecrafttaki BungeeCord olarak düşünün) ile aşmam lazımdı. Bu seferki sorun ise eski sürüm Dimensions'un Mobil sürümle uyuşmamasıydı.
Eski bir yazılımcı arkadaş nasıl debug atacağımı öğrettikten sonra ve Terraria'da kullanılan paket sistemini çözdükten sonra Vanilla sunucudaki paket sistemlerini tamamen alıp Dimensions içine entegre ettikten sonra 16 oyuncu sınırını kırmayı başardık. Burdan sonrası ise durgun bir dönemdi sunucu için.
Bir sonraki patlama ise Terraria için Journeys End güncellemesi idi. Bu güncelleme daha sonra mobil sürüm içinde geldi fakat bu sefer bilgisayar sürümündeki sunucuyla uyumlu olması işleri inanılmaz kolaylaştırdı.
Peki bu macera bana neler kazandırdı?
Peki bu macera nasıl başladı, nasıl bu noktaya geldim?
Ben eskiden sunucular üzerinde deneyler yapardım. Bu konuda Erkan abi çok iyi bilir beni
Deneyler arasında ara ara oyun sunucusu açıp kapatmak da vardı. Eskiden Minecraft sunucuları açar, farklı farklı konseptler denerdim fakat bu konuda hiçbir zaman başarılı olamadım. Şansımı ise UNLOST Half-Life oynadığı dönemde Half-Life 1 sunucusu açarak denedim. Beklediğimden daha iyi bir sonuç aldım ama UNLOST Half-Life oynamaya o dönem ara verince benim sunucuda çürüme yoluna gitti.
Ağustos 2019'un sonunda internette bir haber gördüm. Terraria Mobile 4-5 yıl sonra güncelleme almış ve içine çoklu oyuncu özelliği eklenmiş. Ben de bunu denemeye karar verdim ve 1 Eylül 2019'da sunucumu açtım ve 2 tane foruma reklam verdim. Açtıktan sonra 3-4 saat yoktum ve sonra girmeye çalıştım ve giremedim sunucuya. Sunucu çoktan dolmuştu bile. Fakat ilk çıkan sunucu modülü tamamen vanillaydı ve Minecraft'taki gibi içine spigot koyup plugin kuramıyorduk. Haliyle tüm haritayı yok ediyorlardı. Ben de her gün haritayı sıfırlıyordum o zamanlar.
Sonraki patlama ise eski TShock yazılımcılarından birinin Mobil sürüm için TShock(Minecrafttaki Paper Spigot olarak düşünün ama kendi başına bile 4-5 plugin özelliklerine sahip) yazılımını çıkarması oldu. O yazılımdan sonra sunucuda her şeyi kontrol altına almayı başardım. Haritayı koruma altına aldım. Çoğu yasak olması gereken itemleri engelledim vs. vs. Önümde sadece tek bir sorun vardı, vanilla sunucu yazılımı üzerine TShock build olduğu için 16 oyuncu sınırını asla aşılamaz hale getirmişler. Bu sorunu ise Dimensions(Minecrafttaki BungeeCord olarak düşünün) ile aşmam lazımdı. Bu seferki sorun ise eski sürüm Dimensions'un Mobil sürümle uyuşmamasıydı.
Eski bir yazılımcı arkadaş nasıl debug atacağımı öğrettikten sonra ve Terraria'da kullanılan paket sistemini çözdükten sonra Vanilla sunucudaki paket sistemlerini tamamen alıp Dimensions içine entegre ettikten sonra 16 oyuncu sınırını kırmayı başardık. Burdan sonrası ise durgun bir dönemdi sunucu için.
Bir sonraki patlama ise Terraria için Journeys End güncellemesi idi. Bu güncelleme daha sonra mobil sürüm içinde geldi fakat bu sefer bilgisayar sürümündeki sunucuyla uyumlu olması işleri inanılmaz kolaylaştırdı.
Peki bu macera bana neler kazandırdı?
- Az çok JavaScript bilgim vardı ve Dimensions yazılımı ile iyice geliştirdim.
- TShock ve pluginleri tamamen C# üzerine kurulu, hiç C# bilgim yokken artık iyi bir seviye C# biliyorum
- Kendime güzel bir topluluk kurmuş oldum ve hem Türkiye'de, hem de Dünya'da daha çok tanınır hale geldim.