minecrafttr aramıza katil!
batihost minecraft server kirala
Satın Al
MinecraftTR Reklam Alanı
Satın Al
Satın Al
Satın Al

Map Editor hakkında temel bilgiler

Yeni bir Steve doğdu!
Katılım
23 Kasım 2019
Mesajlar
15
Tepki puanı
2
Puanları
0
Discord
Bu konumuzda map editörü kullanımını az çok göstermeye çalışacağım. Şunu unutmayın ki öğrenir öğrenmez mükemmel map yapmayı falan beklemeyin ben 4 buçuk, beş senedir oynarım hala map konusunda berbatımdır Biraz da yeteneğe bağlı diyebiliriz. Neyse temel şeylerden başlayalım.

Sunucunuzda map editleme scripti zaten otomatik olarak yüklü gelir tek yapmanız gereken önce kullandığımız oyun modunu durdurmak daha sonra editörü başlatmak, kodlar; " stop freeroam/rpg/dayz/play/hay/deathmatch/race vs. " ardından " start editor "



Ardından karşımıza böyle bir ekran geliyor. Eğer ilk girişiniz ise size bir soru soracak, " Skip tutorial " butonuna basıp öğreticiyi geçiyoruz.

Tuşlar;

Doğal olarak w, a, s ve d ile hareket ediyoruz

Ekranın üst kısmındaki 12 seçeneği ve radarın altındaki 7 seçeneği aktifleştirmek için F tuşuna basıyoruz.

Hızlı gitmek için LSHIFT, yavaş gitmek için LALT tuşuna basılı tutuyoruz.

Bir objeyi sola sağa ileri geri hareket ettirmek için ok tuşlarını, yukarı aşağı hareket ettirmek için ise page up ve page down tuşlarını kullanıyoruz.

E tuşu ile hassas modu açıyoruz. (çok küçük objeleri seçmek için kullanılır)

Bir objeyi daha hızlı hareket ettirmek için yine LSHIFT, daha yavaş hareket ettirmek için yine LALT tuşlarını kullanıyoruz.

F6 tuşu ile basit teste girip çıkabilirsiniz.

CTRL + C ile obje kopyalayabilirsiniz.

CTRL + X ile obje kesebilirsiniz.

CTRL + V ile daha önceden kesilmiş/kopyalanmış objeyi yapıştırabilirsiniz.

CTRL + Z ile bir önceki adıma dönebilirsiniz. (undo butonunun kısayoludur.)

Yukarıdaki butonlardan başlayalım;

New;

Adından da anlaşılacağı gibi yeni bir harita açar, arkadaşlarınızla oynarken trollemek için yapmanız tavsiye edilmez oyunun alt kısmında kimin yeni haritayı başlattığı görünür :D


Open;

Daha önceden kaydedilmiş bir haritayı açar.



Save ve Save as;

Bu iki butonun işlevleri tamamen aynıdır biri kaydet diğer isi farklı kaydet yazılmış ancak ikiside farklı kaydet menüsünü açıyor farkı yok yani :D

Bir haritanın üzerine kaydetmek istiyorsanız listeden o haritayı seçin, yeni bir kayıt oluşturmak istiyorsanız ismini yazın ve save deyin.

Options;

Map editörün ayarlar sekmesidir. Yeni başlayanların "bu kamera çok hızlı nasıl yavaşlatıcaz yav?" sorununa çare olan paneldir.



Resimde de görüldüğü gibi 4 sekmeden oluşur. Genel, kamera, hareket ve server ayarları. İlk 3 sekmeyi kendinize göre düzenleyebilirsiniz fakat son sekmeye karışmanız pek tavsiye edilmez.

Undo ve Redo;
EVlrbD.png


En sıradan iki buton olup en çok kullandığımız iki butondur. Map editörde ileri geri tuşlarıdır. Kısayol tuşları CTRL + Z'dir.

Locations;

Oyundaki interior dediğimiz iç mekanların listesidir. Biraz karışıktır ama koordinat sistemini öğrenince çok basit olduğu anlaşılır.



Map Settings;

Yaptığımız haritanın kaydetmeden önce gireceğimiz son yerdir. Haritanın saatini, yer çekimini, hava durumunu, oyun hızını, max ve min kaç kişi girebileceğini ayarladığımız yerdir. Ayrıca serverimizde zombi scripti yüklü ise " Gamemodes " sekmesine gelip sol taraftan sağ tarafa atıp radarın altındaki yere faremizi götürüp fare tekerleği ile zombilerin nerede doğacağını ayarlayabiliriz. Veya race map yapıyorsanız gene gamemodes sekmesinden raceyi sağ tarafa aktardıktan sonra radarın altına faremizi götürüp tekerleği çevirerek race maplarında gördüğünüz tamir, araç değişme vs. şeyleri koyabilirsiniz. Meta bölümünü ise doldurmak zorunda değilsiniz ama güzel bir harita yaptıysanız kaydetmeden önce Author bölümüne isminizi yazabilirsiniz.



Test;

Adından da anlaşıldığı gibi haritayı test etmek için kullanılır. Bastığınızda karşınıza şöyle bir ekran gelir;

P53Agv.png


Basic Test butonu ile haritanızı test edebilirsiniz. Ancak Full Test'i kesinlikle tavsiye etmiyorum, editör kapanır freeroam otomatik olarak başlatılır, haritanız kaydedilmemişse gider.

F6 tuşu ile basit teste girip çıkabilirsiniz.

Marker;

Hiçbir olayı olmayan öylesine bir marker yaratır. Boyutunu, opaklığını ve rengini değiştirmek için çift tıklayınız.



Ped;

Özelliksiz bot yaratır. Çift tıklayarak modelini ve kıpırdayıp kıpırdamayacağını ayarlayabilirsiniz.



Pickup;

Alınabilecek itemlerin oluşturulmasını sağlar.



Koyduktan sonra üstüne çift tıklayarak menüyü açıyoruz ve type sekmesinden ne koymak istiyorsak seçiyoruz. Eğer bir silah ise alındığında kaç kurşun verilmesini istiyorsak amount'a yazıyoruz. Respawn'a kaç saniyede yenilenmesini istiyorsak milisaniye cinsinden yazıyoruz. (30000 = 30 saniye, 3000 = 3 saniye)

Object;

Sanırım en çok kullanacağımız sekme. Oyundaki gördüğünüz herşey bu sekmede. 40000'e yakın objeyi bu sekmede bulabilirsiniz ancak isimleri garip garip şeyler olduğu için biraz sıkıntı çıkartabiliyor.



Vehicle;

Oyundaki araçların tamamı da bu sekmede mevcut. Aracı koyduktan sonra araca çift tıklayarak nitrosundan rengine kadar herşeyi ayarlayabiliyoruz.



World Object;

Anlatılacak bir tarafı yok. Dünyadan obje seçip kopyalamaya yarar.

World Object Remover;

MTA:SA 1.4.1'in en güzel özelliği bence. Standart san andreas haritasından obje silmeye yarar. (paint özürlüyüm kusura bakmayın)



Map editörün temellerini öğretmeye çalıştım. Herkese iyi forumlar diliyorum.
 
Ne Mutlu Türküm Diyene!
Yasaklandı
Katılım
1 Ocak 2020
Mesajlar
914
En iyi cevaplar
1
Tepki puanı
449
Puanları
825
Discord
Tesekkürler.
 

Üst