Paylaşım Sunucu Optimizasyonu ⚡(Minecraft) #1

MinecraftTR 3,239 Konusu 18,551 Mesajı ve 5,590 Üyesi ile her dakika daha da büyüyor!
MinecraftTR Reklam Alanı
MinecraftTR Reklam Alanı
MinecraftTR Reklam Alanı
MinecraftTR Reklam Alanı
MinecraftTR Reklam Alanı
MinecraftTR Reklam Alanı

HarunOrhan

"Le vent se lève ! … Il faut tenter de vivre!"
Konu Sahibi
RiseRuins
28 Eylül 2019
118
89
81
Ödüller
1
20
EXP
867.49
Discord
dotNet#6640
4431
Sunucu Optimizasyonu ⚡(Minecraft) #1


Spigot/Paper; Spigot sürümünü normal olarak kullanmak yerine paper spigot kurmanız sunucunuzu bozmadan performansını arttırarak ve daha fazla ayar sunarak sizlerin sunucusuna büyük ölçüde katkı sağlayacaktır..
1.14'de göre hazırlanmıştır eğer bazı ayarlar sizde yoksa endişelenmeyin ve diğer ayarlardan devam edin.

nereden indirebilirim?
https://yivesmirror.com/downloads/paper bu link üzerinden indirebilirsiniz.
doğru sürümü seçmeniz için sitenin sol tarafında bir menü mevcut oradan istediğiniz sürümü seçerek en üstte olanı yani en güncel olanını indirebilirsiniz.

Haritayı Önceden Yükleme
bu işlem sunucunuzda büyük ölçüde lag'ı azaltabilir.
1. WorldBorder pluginini kurun (1.12 & daha eski sürümler için WorldBorder) | (1.13 & daha üst sürümler için WorldBorder)
2. Sunucunuza ve isteklerinize göre bir dünya sınırı belirleyin.
3. /wb fill komutu ile işlemleri yapın.
4. Bu işlem saatler sürebilir ve işlem anında sunucunuz da lag/donma olabilir.
5. Dünya sınırı oluştuktan sonra yeni oyuncular orayı geçemeyeceği için daha fazla chunk yüklenemez.

Bukkit.yml
spawn-limits
default: monsters:70, animals:10, water-animals:15, ambient:15
Optimize edilmiş: monsters:50, animals:8, water-animals:3, ambient:1
Performansa etkisi: Orta

➫ Sunucu içersinde bulunan oyuncu sayısına bağlı olarak doğacak mob limitlerini ayarlar. eğer sunucuda 50 kişi varsa (50 / Tüm oyuncuların Chunk Miktarı) şeklinde ne kadar mob doğacağını hesaplayabilirsiniz.
chunk-gc.period-in-ticks
default:: 600
optimize edilmiş: 400
etkisi: orta

➫ Kullanılmayan Chunk'ların daha hızlı yok olmasını sağlar, ne kadar düşük rakam girilirse TPS'e o kadar etkisi artar.
ticks-per.monster-spawns
default: 1
optimize edilmiş: 4
etkisi: orta

autosave
default: 6000 (usually)
optimize: 6000
Impact: Bilinmiyor.

➫ otomatik olarak kayıt yapar. eğer kapatmak isterseniz 0 yazmanız yeterli olacaktır.

Kayıt işlemi sırasında lag oluyorsa paperspigot kullanın.
Spigot.yml
save-user-cache-on-stop-only
default: false
optimizeimize: true
Performans'a Etkisi: Orta

➫ Sunucu da yapılan cache kayıtlarının oyunda sürekli olarak kaydetmesini istiyorsanız false olarak bırakın, eğer sadece sunucu kapanırken kayıt etsin diyorsanız true ayarına getirin true olması sunucunuzda performansı arttıracaktır. (eğer true ise lütfen sunucuyu kapatırken stop yazarak kapatınız)

Not: Düzenli olarak kendiniz de yedek almayı unutmayın.

max-tick-time
default: tile:50, entity:50
optimize: tile:1000, entity:1000
Etkisi: Bilinmiyor.

mob-spawn-range
default: 8
optimize: 6
Etkisi: Bilinmiyor

➫ Oyuncuların oyunda giderken yüklenen chunk uzaklık alan mesafesine göre doğacağı alan'ı belirler. daha anlaşılır şekilde yazacak olursak görüş mesafenize göre oluşacak kısım. örneğin görüş mesafeniz 6 ise oyunda o 6'lık mesafe içinde moblar doğacaktır.

entity-activation-range
default: animals:32, monsters:32, raiders: 48, misc:16
optimize: animals:16, monsters:24, raiders: 48, misc:8
Etkisi: Orta

➫ Bu ayarı çok düşük olarak ayarlamayın, bozabilirsiniz.

merge-radius
default: item:2.5, exp:3.0
optimize: item:4.0, exp:6.0
Etkisi: Orta

➫ birleştirme mesafesini ayarlar.

nerf-spawner-mobs
default: false
optimize: true
Etkisi: Orta

➫ Bunu aktif hale getirdiğiniz zaman moblarda ki bazı davranışları değiştirecektir, saldırganlık/hareket etme/zıplama gibi özellikleriyle oynayacaktır. eğer sunucunuz da hayvan/canavar farmları yapılıyorsa true yapmanızı öneririm sunucunuz'a gerçekten katkı sağlayacaktır.

item-despawn-rate
default: 6000 (5 minutes)
optimize: daha az?
Etkisi: Duruma göre

➫ yere düşen item silinmeden önce ki süreyi ayarlar.


arrow-despawn-rate
default: 1200
optimize: 300
Etkisi: Düşük
Paper.yml
max-auto-save-chunks-per-tick
Default: 24
Optimized: 6
Performance etkisi: Yüksek

➫ 1.14 sunucularda bu gerçekten çok önemli bir ayar bildiğiniz üzere 1.14'dün eli ayağı yok etrafta eğueğueğu diye geziyor birde bu ayarı yüksek tutarsanız daha fazla sakat gibi geziyor. bu değerleri düşük tutmanızda fayda var. eğer 30/40 oyuncudan fazla oyuncunuz varsa bu değeri 8 veya 9 olarak ayarlayın.

optimize-explosions
Default: false
Optimized: true
etkisi: Düşük

mob-spawner-tick-rate
default: 1
optimize: 2
etkisi: Düşük

disable-chest-cat-detection
default: false
optimize: true
etkisi: Düşük

container-update-tick-rate
default: 1
optimize: 3
etkisi: Düşük

max-entity-collisions (bazı spigot versiyonlarında spigot.yml içinde olabiliyor)
default: 8
optimize: 2
etkisi: Orta

➫ Türk sunucularında 4 olarak ayarlamanızı öneririm.

grass-spread-tick-rate
default: 1
optimize: 4
etkisi: Orta

➫ Oyunu etkilemez FPS düşürmez, çimenlerin oluşmasıyla ilgili bir ayar.

despawn-ranges
default: soft: 32, hard: 128
optimize: soft: 28, hard: 96
etkisi: Düşük

hopper.disable-move-event
default: false
optimize: true
etkisi: Yüksek

➫ her bir slot için InventoryMoveItemEvent eventini çağırmayı kapatır bu ayarı kapatmak performansa büyük ölçüde katkı sağlar eğer InventoryMoveItemEvent çağıran bir eklentiniz varsa false olarak bırakın.

non-player-arrow-despawn-rate
default: -1
optimize: 60 (3 saniye)
etkisi: Düşük

creative-arrow-despawn-rate
default: -1
optimize: 60 (3 saniye)
etkisi: Düşük

prevent-moving-into-unloaded-chunks
default: false
optimize: true
etkisi: Orta

➫ Bu ayarı aktif etmeniz yüklenmemiş chunk'ta yani oyunda görülmeyen yere oyuncu gidince onu güvenli bir yere geldiği yöne doğru geri atmasıdır.
daha net anlamanız için oyunda çok hızlı uçtuğunuzda bazen chunklar yüklenmez ve orası boş görünür oraya girdiğinizde yazı yazamazssınız lag gibi bir şey olur bu ayarı true yaptığınız da öyle bir yere gidince sizi güvenli yere geri bırakacaktır.

use-faster-eigencraft-redstone
default: false
optimize: true
etkisi: Yüksek

➫ bu ayar gereksiz redstone işlemlerini 95% azaltmaktadır. eğer redstone ile ilgili bir eklenti kullanıyorsanız o eklenti yerine bunu değiştirmeyi deneyin.

armor-stands-tick
default: true
optimize: false
etkisi: Düşük

per-player-mob-spawns
default: false
optimize: true
etkisi: Düşük

alt-item-despawn-rate
default: false
optimize: true
etkisi: Orta
Server.properties
view-distance
Def: 10
Optimize: 4-8
Etkisi: Yüksek

Not: Türkiye de bir çok performanslı büyük sunucu 4 ile 6 arasında kullanmaktadır gerçekten performansı etkilemektedir. eğer survival bir sunucuysa bu değeri 8 veya üstü olarak kullanın görüş mesafesini etkiliyen bir ayardır.


network-compression-threshold
Def: 256
Optimize: 512
etkisi: düşük

Not: kendisi sevdiğim bir ayardır, bir nevi sunucuda kullanılan veriyle de ilgili diyebiliriz. kendi sunucularımda 1024 olarak kullanmaktayım.
Extra Not: eğer bungeecord sunucunuz varsa, bungeecord içinde ki network-compression-threshold'a ya server.properties'de ki ile aynı rakamı girin yada -1 olarak ayarlayın bu önemlidir.

Başlatma JVM
  • -XX:G1MaxNewSizePercent=60
  • -XX:G1NewSizePercent=40
bu yukarda verdiğim kodlar yüksek oyuncu miktarınız varsa ve ram miktarınız 10GB üstüyse kullanılması gereken kodlardır.
  • -XX:+UseLargePagesInMetaspace

  • bu yukarda verdiğim ayar java 7 kullanıcıları içindir java 8'de metaspace olmadığından kullanmanıza gerek yoktur.
java -Xms6G -Xmx6G -XX:+UseG1GC -XX:+UnlockExperimentalVMOptions -XX:MaxGCPauseMillis=100 -XX:+DisableExplicitGC -XX:TargetSurvivorRatio=90 -XX:G1NewSizePercent=50 -XX:G1MaxNewSizePercent=80 -XX:G1MixedGCLiveThresholdPercent=35 -XX:+AlwaysPreTouch -XX:+ParallelRefProcEnabled -Dusing.aikars.flags=mcflags.emc.gs -jar paperclip.jar

bu yukarda ki örnek bir başlatma kodudur sadece Xmx ve Xms değerlerini değiştirmeniz yeterli olacaktır, (Xms Minumum Ram Miktarı - Xmx Maximum Ram miktarıdır)

eğer şöyle birşey görüyorsanız;

3200
başlatma kodunuza şunları da ekleyin;

-Dlog4j.skipJansi=true -jar spigot.jar -nojline --log-count 5 -o true nogui

daha fazla bilgi öğrenmek için şu konuya göz atabilirsiniz: https://minecrafttr.com/konu/optimize-edilmis-baslatma-kodu-tum-sunucular-icin.188/
1.14 için Plugin önerisi

biraz da diğer şeylerden bahsedelim.

React:
Sunucunuzu optimize eden bir eklenti olmakla beraber sunucuda en çok aktif olarak çalışan plugindir. minecraft eklentileri olarak şu zamana kadar yapılmış en iyi performans ve analiz ile ilgili plugin olduğunu da söylemeliyim. bu eklentiyi satın alabilir ve kurabilirsiniz önerilen en iyi pluginlerden biridir.

bu eklentiyi kurarak sunucunuz da ki ram kullanımını, tps'yi, ağ kullanımını anlık olarak inceleyebilirsiniz bu incelemeler de normal dışı olarak gördüğünüz birşey olursa o konuda araştırma yapmalı ve çözmeye çalışmalısınız

Kaç GB Ram?:
sunucunuz da kaç gb ram olacağını kullandığınız eklentiler ve oyuncu miktarı belirlemektedir. ben size alt kısma örnek olarak tercih ettiğim durumu yazayim
Örnek; 65 adet pluginim var, 10 adet skript kurulu, sunucumda +100 oyuncu var. BungeeCord kurulu ve bot korumaları ekli bir adet de çakma lobim var.

üstteki örneğe göre ben şu şekilde bir ram paylaşımı yaparım;
BungeeCord = 512MB veya 1GB (saldırı anında oyuncuların yaptığı denemeler proxy sunucusuna yansır, ağ kullanımı ve CPU'ya göre diğer sunuculara da yansıtır)
Çakmalobi = 512MB (pek bir eklenti yok)
Skyblock = 7GB ( +100 oyuncu, 65 plugin, 10 adet sağlam skript)

eğer sunucunuz 300+ oyuncuya sahipse oyunun oynadığı sunucu da 12 GB vermeniz ideal olacaktır. diğerlerini de siz ayarlarsınız.
3201
üstteki ekran görüntüsün de bir yabancı arkadaşımız minecraft sunucusuna 10GB vermenin fazla olduğu hakkında bir bilgi almış. ve doğrusunu araştırmaya koyulmuş bunun üzerine konuya md5 gelerek bu durumun oyuncu sayısına bağlı olduğunu belirterek 12gb olabileceğini söylemiş ve eklemiş 300 den az oyuncunuz varsa 10GB bile fazladır.

Sunucum çöküyor :mad::
ilk yapmanız gereken işlem sunucu kendi kendine çöktükten yani kapandıktan sonra logs klasörüne girerek son oluşan logları okumaktır orada ki error ve warn'lar ile ilgilenip onları çözmeniz gerekmektedir. bir çok leak eklenti veya sunucuyla uyumsuz olan eklenti bu duruma sebep olabiliyor. eğer herhangi bir error veya warn bulunmuyorsa ve baslat.bat veya baslat.sh dosyalarınızın bulunduğu yerde error-pid gibi bir dosya da oluşmuyorsa sunucunuz da crash veya bot yeme olasılığınız yüksektir. sunucunuza crash korumalarını ekleyerek güvene alabilirsiniz.

bu işlemleri yaparak sunucunuz da ki hataları çözmeniz gerçek mana'da sunucunuz da büyük performans kazanımına sebep olabilir/olacaktır.

crash/bug gibi şeyleri çözmekte başarılı bulduğum eklenti: CasualProtector
Bot koruması için: Bot-Sentry

Extra:
Sunucunuz da paperspigot gibi performans arttıran başka forklar'da kullanabilirsiniz;

Son Olarak:
  1. skriptleriniz de az veri kullanın ve eğer skriptinizin alternatif olarak plugini varsa o plugini kurarak diğer skripti kaldırın.
  2. mutlaka error'ları çözün.
  3. performans ayarlarınızı anlattığım gibi yapın.
  4. sunucu alırken linux biliyorsanız linux tercih edin windows ise 1GB fazla olarak satın almaya özen gösterin.
  5. çok fazla gereksiz eklenti kurmayın, sunucunuz da oyuncuların kullanmadığı eklentiler varsa kaldırın.
  6. sunucunuzun hostingini iyi seçin ben sizlere bu işte deneyimli ve uzun zamandır bu piyasada olan Batihost.com'u öneririm.
hepinize iyi forumlar. bu konu: minecrafttr.com için hazırlanmıştır. konu da yazdıklarım bazıları kendi gördüklerim ve bilgilerim bazıları ise spigotmc üzerinde yapılan araştırmalar sonucunda yazılmıştır eğer başka yerde paylaşacaksanız lütfen alıntı olduğunu belirtip discord adresimi konunuza ekleyiniz.

yazım yanlışlarım için ise kusuruma bakmayın :coffee:

Discord: dotNet#6640
Yakın bir zaman da timings kullanımı hakkında detaylı bir video'da çekilip bu forumda paylaşılacaktır.

tags: minecraft sunucu optimizasyonu, minecraft tps yükseltme, minecraft sunucum kasıyor, minecraft lag var, minecraft sunucusun da lag azaltma, minecraft sunucu performansı yükseltme, minecraft sunucumu kaç gb ram almalıyım?, sunucularıma kaç gb ram vermeliyim.

@Kadir @babadagi eklememi istediğiniz birşey varsa söyleyebilirsiniz.
 
Son düzenleme:

HarunOrhan

"Le vent se lève ! … Il faut tenter de vivre!"
Konu Sahibi
RiseRuins
28 Eylül 2019
118
89
81
Ödüller
1
20
EXP
867.49
Discord
dotNet#6640
gerekli çoğu şey yazılmış gibi görünüyor, eklemek isteyen arkadaşlar yorum olarak eklesinler, kullanıcılarımız için güzel olacaktır.
teşekkürler harun, başarılı. (y)
rica ederim, bir kaç performans artışı sağlayan durumu daha eklemedim 2. konuda yayınlayacağım ekstra bir video da gelecek böylece kullanıcılar için daha yararlı olacaktır. (y)
 

EymenJohh

Hep peşinden, iz sürdük yol bilmeden!
25 Kasım 2018
352
236
1,176
Ödüller
2
Turkey
lydianw.com
EXP
1061.32
Skype
yekbaba
Steam ID
emredurmus43
Discord
Eymen#5241
güzel anlatım, eline sağlık. söylemeden edemeyeceğim react eklentisinin leakını kullanan çok insan var. içeriği değiştirilmiş react eklentisi sunucuyu optimize falan etmiyor, tam tersi performansı düşürüyor. lütfen orjinal kullanın react eklentisini. :rolleyes:
 

HarunOrhan

"Le vent se lève ! … Il faut tenter de vivre!"
Konu Sahibi
RiseRuins
28 Eylül 2019
118
89
81
Ödüller
1
20
EXP
867.49
Discord
dotNet#6640
Herkes sunucusuna kurduğu eklentileri bir kez olsun gözden geçirse bu tür TPS kaybı ve saldırı esnasında çökme durumları olmayacak.

+ Paylaşımın için teşekkürler. @HarunOrhan
aynı olaydan konu içersinde bende bahsettim ama bazen çökmeler maalesef ki eklenti kaynaklı olmayabiliyor. değerli yorumunuz için teşekkürler.
 
Minecraft Türkiye Forumu Kadir

Kadir

Eyvallahımız kalmamıştır.
Site Sahibi
28 Mayıs 2018
837
1,669
1,690
Ödüller
10
EXP
2357.36
Konuya kendi yorumlarını katman güzel olmuş, iyi bir konu çoğu arkadaş 1.14 için ne eklemesi gerektiğini bilmiyor yardımcı olur belki.
Eline sağlık.
 

HarunOrhan

"Le vent se lève ! … Il faut tenter de vivre!"
Konu Sahibi
RiseRuins
28 Eylül 2019
118
89
81
Ödüller
1
20
EXP
867.49
Discord
dotNet#6640
Konuya kendi yorumlarını katman güzel olmuş, iyi bir konu çoğu arkadaş 1.14 için ne eklemesi gerektiğini bilmiyor yardımcı olur belki.
Eline sağlık.
teşekkür ederim, uzun zamandır bilinen bir konu olsa da bir çoğumuzun ingilizcesi yeterli olmadığı için bazen bu konuyu bulamıyor bulsalarda ne yaptıklarını bilmeden o ayarları olduğu gibi yapıyorlardı bazıları ise bundan istifade ediyor ve parayla performansınızı yükseltiriz diyorlardı bunun önüne geçmek için böyle bir konu açtım. ayarları çevirebildiğim kadar türkçeleştirdim ve görevlerini altına ekledim.

şimdi ikinci konu için bir hazırlık yapıyorum leak neden kullanılmamalı kullanılacaksa ne yapılmalı performans'a etkisi hangi pluginler tercih edilmeli timings kullanımı tarzında bir şey.
3204
2. konu için geliştirilmesi devam eden bir yazılım hakkın da da konuşacağım.
 

RichGaming_K

★ Tanınmış Kişi ★
24 Aralık 2018
131
24
396
EXP
608.6
Bilmeyenler için yararlı olmuş + olarak test edebilirsiniz ben tam tamına 1 hafta boyunca optimize ile uğraşmıştım.

+300 oyuncu için 12gb ram biraz garip değilmi?

Ben İ9 İle anca besliyorum, diğerleri ile tps düşüyor 300 den sonra :)

64GB İle 30 30 2 oyuna dağıtıyorum 2 3 gün restart atmayınca ram miktarının 63.8'e dayandığını gördüm.

tabii benim skyblock paketim 38gb u-skyblock 21gb Skript backupslarının silinik hali silmediğimiz zaman +15 gb oluyor.

Zaten +300 çeken birisi 12gb makine ile geçiniyorum demez sanırım.

Biz 100 oyuncuya 64gb veriyoruz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: HarunOrhan

HarunOrhan

"Le vent se lève ! … Il faut tenter de vivre!"
Konu Sahibi
RiseRuins
28 Eylül 2019
118
89
81
Ödüller
1
20
EXP
867.49
Discord
dotNet#6640
12GB Ram aslında çok yeterli bir rakam MD_5'e güvenirim.
Sunucularınız da ram kullanımının o kadar artmasının sebebi restart atılmaması, başlatma kodlarında yapılan ivmeler ve eklentilerin ram'i gerçeğe dönüştürmemesinden kaynaklı oluyor. restart atılırken Ram'de tutulan bazı dosyalar fiziksel dosyalara geçiş sağlıyor restart attığınız da ram kullanımının düşmesinin sebebide budur.

128GB ram bulunan makinemiz de 100-150 oyunculu faction sunucuya sadece 10-16 arası veriyorduk TPS'de herhangi bir düşme yaşanmıyordu. size önerim düzenli bir restart saati belirlemeniz, başlatma kodlarınızı bir gözden geçirmeniz performans sıkıntısı yaşatan eklentileri de alternatifleriyle değiştirmeniz olacaktır.

not: olabildiğince az veri tutan skript kullanın :) iyi forumlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emirhan GUR

RichGaming_K

★ Tanınmış Kişi ★
24 Aralık 2018
131
24
396
EXP
608.6
12GB Ram aslında çok yeterli bir rakam MD_5'e güvenirim.
Sunucularınız da ram kullanımının o kadar artmasının sebebi restart atılmaması, başlatma kodlarında yapılan ivmeler ve eklentilerin ram'i gerçeğe dönüştürmemesinden kaynaklı oluyor. restart atılırken Ram'de tutulan bazı dosyalar fiziksel dosyalara geçiş sağlıyor restart attığınız da ram kullanımının düşmesinin sebebide budur.

128GB ram bulunan makinemiz de 100-150 oyunculu faction sunucuya sadece 10-16 arası veriyorduk TPS'de herhangi bir düşme yaşanmıyordu. size önerim düzenli bir restart saati belirlemeniz, başlatma kodlarınızı bir gözden geçirmeniz performans sıkıntısı yaşatan eklentileri de alternatifleriyle değiştirmeniz olacaktır.

not: olabildiğince az veri tutan skript kullanın :) iyi forumlar.
Maalesef, hatanız var :)

Sizin faction paketinizle benim skyblock paketimde bulunan veri aynı değil :))

Benim paketim 512mb ramde boş halde 230mb ram kullanıyor

1 senedir sıfırlanmamış birşey zamanla öğrenebiliceğinizi düşünüyorum.

Ram dediğiniz olay paketin optimizesine bakmaz o cpu için geçerlidir.

Ayrıca şuanda kullandığım başlat kodu belkide türk sunucularda kullanılan en iyi başlat kodlarından birisi tamamen 1 senelik tecrübe ile yapıldı.

her hafta her ay başka birşey denenerek bulundu :)

Yani kısacası ram kullanımı oyuncu verisine göre değerlendiriliyor.

Bunun en kısa örneği askyblock dünyasını masaüstüne atıp askyblock pluginide dahil olarak.

Kullanılan ramin 600mb'a düşmesi ama yükleyip atınca direk 4gb'dan başlaması.
 

HarunOrhan

"Le vent se lève ! … Il faut tenter de vivre!"
Konu Sahibi
RiseRuins
28 Eylül 2019
118
89
81
Ödüller
1
20
EXP
867.49
Discord
dotNet#6640
eklediğin için teşekkürler, konu sadece alınıp türkçeye çevrilmediğinden pek de gerek duymadım sonuçta bir forumda başka forumun adını paylaşmak pek etik değil.

Maalesef, hatanız var :)

Sizin faction paketinizle benim skyblock paketimde bulunan veri aynı değil :))

Benim paketim 512mb ramde boş halde 230mb ram kullanıyor

1 senedir sıfırlanmamış birşey zamanla öğrenebiliceğinizi düşünüyorum.

Ram dediğiniz olay paketin optimizesine bakmaz o cpu için geçerlidir.

Ayrıca şuanda kullandığım başlat kodu belkide türk sunucularda kullanılan en iyi başlat kodlarından birisi tamamen 1 senelik tecrübe ile yapıldı.

her hafta her ay başka birşey denenerek bulundu :)

Yani kısacası ram kullanımı oyuncu verisine göre değerlendiriliyor.

Bunun en kısa örneği askyblock dünyasını masaüstüne atıp askyblock pluginide dahil olarak.

Kullanılan ramin 600mb'a düşmesi ama yükleyip atınca direk 4gb'dan başlaması.
ne anlattığınız hakkında fikrim yok, Üniversite 2 bilgisayar sınıfı okuyorum bunların ne olduğunu biliyorum aynı zamanda 6-7 yıldır bu platformda iş yapıyorum.

Paket'in optimizesi ile Ram arasında ki ilişkisini anlamanız için öncelikle Ram'in ne olduğunu bilmelisiniz. RAM bilgisayarda bulunan anlık işlemleri kaydeder. spigot ayarlarında bulunan bazı ayarlar Ram üzerinde geçici olarak tutuluyor restartdan sonra yazdırılıyor kişi tekrar girdiğinde her zaman ki ram miktarıyla giriş yapıyor yeni event gerçekleştiğinde yine geçici veri olarak Ram'e kayıt ediliyor ve orada tutuluyor bazı ayarlarda ise Ram'de tutulan kısım'ı küçültüyorsunuz.

başlat kodlarında hangi argümanları kullandığınızı ben bilmem, eğer performans artsın diye yaptıysanız muhtemelen java'da normalde sunucuyu açarken kullanılmayan argümanları performans artsın diye eklediniz eğer böyleyse bunu eklemeniz ram kullanımını arttırıp TPS'yi yükseltecektir. bu da Ram'in artması demek oluyor.

Yani kısacası ram kullanımı oyuncu verisine göre değerlendiriliyor.
Ram olayı ise yine dediğim gibi Optimizasyon'a Eklenti Paketine Sunucunun kullandığı miktara bağlıdır.
tabii ki bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp. olayın zihniniz de pekişmesi için şöyle de göstereyim;
1 Oyuncu 10/75 civarı Ram * 100 Oyuncu = 1000/7500 sunucuya girdikten sonra Geçici hafızada ki dosyaların bazılarının restart gerektirmeden ramden fiziksel konuma geçirmesi işlemiyle bunun bir kısmı düşüyor örnek olarak yarısını baz alalım 500/3750. az eklentili bir sunucuda 3 GB ile 100 Kişi oynatmış olursun. bu hesabı yaparken senin için maximum'dan yaptım. ama siz 100 oyuncuya 64GB ram verebilirsiniz tabi zevk/bilgi meselesi.

ek olarak eklenti paketi ram'i 4GB'a normal şartlarda çıkarmaz çok fazla haritanız veya sunucu açıldığı gibi deli gibi geçici veri tutan birşeyiniz bulunuyor olabilir bu da bir sorun var demektir.

iyi günler dilerim.
 
Son düzenleme:

RichGaming_K

★ Tanınmış Kişi ★
24 Aralık 2018
131
24
396
EXP
608.6
eklediğin için teşekkürler, konu sadece alınıp türkçeye çevrilmediğinden pek de gerek duymadım sonuçta bir forumda başka forumun adını paylaşmak pek etik değil.


ne anlattığınız hakkında fikrim yok, Üniversite 2 bilgisayar sınıfı okuyorum bunların ne olduğunu biliyorum aynı zamanda 6-7 yıldır bu platformda iş yapıyorum.

Paket'in optimizesi ile Ram arasında ki ilişkisini anlamanız için öncelikle Ram'in ne olduğunu bilmelisiniz. RAM bilgisayarda bulunan anlık işlemleri kaydeder. spigot ayarlarında bulunan bazı ayarlar Ram üzerinde geçici olarak tutuluyor restartdan sonra yazdırılıyor kişi tekrar girdiğinde her zaman ki ram miktarıyla giriş yapıyor yeni event gerçekleştiğinde yine geçici veri olarak Ram'e kayıt ediliyor ve orada tutuluyor bazı ayarlarda ise Ram'de tutulan kısım'ı küçültüyorsunuz.

başlat kodlarında hangi argümanları kullandığınızı ben bilmem, eğer performans artsın diye yaptıysanız muhtemelen java'da normalde sunucuyu açarken kullanılmayan argümanları performans artsın diye eklediniz eğer böyleyse bunu eklemeniz ram kullanımını arttırıp TPS'yi yükseltecektir. bu da Ram'in artması demek oluyor.


Ram olayı ise yine dediğim gibi Optimizasyon'a Eklenti Paketine Sunucunun kullandığı miktara bağlıdır.
tabii ki bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp. olayın zihniniz de pekişmesi için şöyle de göstereyim;
1 Oyuncu 10/75 civarı Ram * 100 Oyuncu = 1000/7500 sunucuya girdikten sonra Geçici hafızada ki dosyaların bazılarının restart gerektirmeden ramden fiziksel konuma geçirmesi işlemiyle bunun bir kısmı düşüyor örnek olarak yarısını baz alalım 500/3750. az eklentili bir sunucuda 3 GB ile 100 Kişi oynatmış olursun. bu hesabı yaparken senin için maximum'dan yaptım. ama siz 100 oyuncuya 64GB ram verebilirsiniz tabi zevk/bilgi meselesi.

ek olarak eklenti paketi ram'i 4GB'a normal şartlarda çıkarmaz çok fazla haritanız veya sunucu açıldığı gibi deli gibi geçici veri tutan birşeyiniz bulunuyor olabilir bu da bir sorun var demektir.

iyi günler dilerim.
Maalesef bir hatanız var.

Açıldığı gibi 4GB'a çıkması bir sorun değildir eminimki belkide sunucu açıp ilk ay'ından sıfırlamış olabilirsiniz.

Ben tam tamına 1.5 senelik sıfırlanmamış bir paketten bahsediyorum.

Ayrıca bilgisayar okumanız bunu bildiğiniz anlamına gelmez, ben bunu tecrübe edinerek öğrendim bir öğretenden veya öğretmenden öğrenmedim.

Eğer bir sorun olsaydı askyblock dünyasını silincede 4gb ram kullanması gerekiyordu :)

Ama silnce 230mb'a düşüyor.

Diyeceğim tek şey bunları deneyerek öğrenebilirsiniz ben bir öğretmenin anlattığının aksine öğrendiğiniz şeyi denemelisiniz.

Ayrıca ben normal bir xeon'da veya e5 lerde sunucuyu çalıştırmıyorum.

Çünkü xeon veya e5 benim tps'imi acayip şekilde düşürüyor.

CraRi gibi bir sunucuda paketlerini i7 7700k'da çalıştırıyor, yoksa lag tps sorunu yaşıyorlar.

Bunun sebebi adamların binlerce oyuncu datası olması.

eminimki anlamışsınızdır.

ayrıca bu paylaştığınız optimize bilgileri sadece lag sorunu yaşadıktan sonra 2 ay çözüm üretiyor sonradan gene aynı şekil tps düşüyor.

benim survival paketim şuan xeon veya e5 de çalıştırsam eminim tps 5 6 larda sürünecek.

çünkü hiç optimize yapmadım ama TPS'im 20.

Bunun sebebi i9 9900k 64gb dediacted bir makinede çalışması.

TPS (Saniye başı işlem) demek buda işlemcinizin iş parçacığına bağlıdır.)

Eğer bir tps sorunu yaşarsanız ayarları kısmak istemiyorsanız daha sağlam işlemcilere geçin derim.

Herşeyi kısarak oyunun zevkini kaçırabilirsiniz.

Bu ayarlar o kadar çok oyun ayarlarını kısıyorki chunkları 4'e düşürüyor oyuncu 32 chunk yapıyor ama 4 chunk gösteriyor.

aslında optimizede önemli fakat kısarak yapılmaması gerek.

güzel bir sunucu güzel bir tps istiyorsanız güçlü bir işlemci şart.

Xeon VDS işlemcilere boşuna optimize işlemi yapmayın 2 gün sonra tps'iniz gene düşecektir.

Ben bunları denedim gördüm eğer itirazınız varsa discorddan mesaj atın gene deneyelim göstereyim.
 

HarunOrhan

"Le vent se lève ! … Il faut tenter de vivre!"
Konu Sahibi
RiseRuins
28 Eylül 2019
118
89
81
Ödüller
1
20
EXP
867.49
Discord
dotNet#6640
Maalesef bir hatanız var.

Açıldığı gibi 4GB'a çıkması bir sorun değildir eminimki belkide sunucu açıp ilk ay'ından sıfırlamış olabilirsiniz.

Ben tam tamına 1.5 senelik sıfırlanmamış bir paketten bahsediyorum.

Ayrıca bilgisayar okumanız bunu bildiğiniz anlamına gelmez, ben bunu tecrübe edinerek öğrendim bir öğretenden veya öğretmenden öğrenmedim.

Eğer bir sorun olsaydı askyblock dünyasını silincede 4gb ram kullanması gerekiyordu :)

Ama silnce 230mb'a düşüyor.

Diyeceğim tek şey bunları deneyerek öğrenebilirsiniz ben bir öğretmenin anlattığının aksine öğrendiğiniz şeyi denemelisiniz.

Ayrıca ben normal bir xeon'da veya e5 lerde sunucuyu çalıştırmıyorum.

Çünkü xeon veya e5 benim tps'imi acayip şekilde düşürüyor.

CraRi gibi bir sunucuda paketlerini i7 7700k'da çalıştırıyor, yoksa lag tps sorunu yaşıyorlar.

Bunun sebebi adamların binlerce oyuncu datası olması.

eminimki anlamışsınızdır.

ayrıca bu paylaştığınız optimize bilgileri sadece lag sorunu yaşadıktan sonra 2 ay çözüm üretiyor sonradan gene aynı şekil tps düşüyor.

benim survival paketim şuan xeon veya e5 de çalıştırsam eminim tps 5 6 larda sürünecek.

çünkü hiç optimize yapmadım ama TPS'im 20.

Bunun sebebi i9 9900k 64gb dediacted bir makinede çalışması.

TPS (Saniye başı işlem) demek buda işlemcinizin iş parçacığına bağlıdır.)

Eğer bir tps sorunu yaşarsanız ayarları kısmak istemiyorsanız daha sağlam işlemcilere geçin derim.

Herşeyi kısarak oyunun zevkini kaçırabilirsiniz.

Bu ayarlar o kadar çok oyun ayarlarını kısıyorki chunkları 4'e düşürüyor oyuncu 32 chunk yapıyor ama 4 chunk gösteriyor.

aslında optimizede önemli fakat kısarak yapılmaması gerek.

güzel bir sunucu güzel bir tps istiyorsanız güçlü bir işlemci şart.

Xeon VDS işlemcilere boşuna optimize işlemi yapmayın 2 gün sonra tps'iniz gene düşecektir.

Ben bunları denedim gördüm eğer itirazınız varsa discorddan mesaj atın gene deneyelim göstereyim.
sunucu sürümünüzden veya kullanılan eklentilerinizden kaynaklı olabilir detaylı incelemek gerekiyor. kötü bir tecrübe edinmişssiniz fakat benim söylediklerim bilimsel verilerdir. sağlam işlemciler konusundan ziyade ram konusundayım ben. sağlam işlemcilere geçmek her zaman daha iyidir tabii sağlıcakla kalın.
 

HarunOrhan

"Le vent se lève ! … Il faut tenter de vivre!"
Konu Sahibi
RiseRuins
28 Eylül 2019
118
89
81
Ödüller
1
20
EXP
867.49
Discord
dotNet#6640
mc-marketi paylaşmak spigotmc paylaşmanın yanında ne kadar etik?
laf cambazlığına gerek yok bir problemin varsa: dotNet#6640
konu hakkında konuşmayacaksan konudan gitmeni rica ediyorum kişisel problemlerini buraya taşıma.
 
Son düzenleme:
  • Hahaha
Tepkiler: erkutayucar

RichGaming_K

★ Tanınmış Kişi ★
24 Aralık 2018
131
24
396
EXP
608.6
sunucu sürümünüzden veya kullanılan eklentilerinizden kaynaklı olabilir detaylı incelemek gerekiyor. kötü bir tecrübe edinmişssiniz fakat benim söylediklerim bilimsel verilerdir. sağlam işlemciler konusundan ziyade ram konusundayım ben. sağlam işlemcilere geçmek her zaman daha iyidir tabii sağlıcakla kalın.
Hala bende sorun var diyorsun garip :D

Detaylı inceleme dediğiniz şeyi biz 1 senedir yapıyoruz :)

Timings raporunda bile load avarege'yi kullanan tek şey entity bir eklenti değil :)

Entity'den kastım spawner'lar moblar vesaire.

Yanlış bir yola gitmişsiniz bu sonucu deneyebiliriz.

Deneyerek öğrendim, okuyarak değil.

Bu optimizasyon sadece 1 hafta dayanıyor demek istediğim bunu yaparsalar bile sunucunun zevki artık kalmayacak çünkü mob farmı bile yapamayacaklar. O kadar kötü oluyor.

Yani garip hala suçu eklentilere atmanız haha :D

Klasik paket satıcısı gibi krdsm tps'inde sorun varsa paketindendir bizden paket al düzelir gibi :)

Benim sanırım optimizasyon yapmadığımı falan eklentilerin hepsini tek tek silip denemediğimi falan zannettiniz.

Ben zaten çoğu eklentide hata varsa java bilen bir arkadaşa optimize ettiriyorum eklentiyi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: erkutayucar

HarunOrhan

"Le vent se lève ! … Il faut tenter de vivre!"
Konu Sahibi
RiseRuins
28 Eylül 2019
118
89
81
Ödüller
1
20
EXP
867.49
Discord
dotNet#6640
Hala bende sorun var diyorsun garip :D

Detaylı inceleme dediğiniz şeyi biz 1 senedir yapıyoruz :)

Timings raporunda bile load avarege'yi kullanan tek şey entity bir eklenti değil :)

Entity'den kastım spawner'lar moblar vesaire.

Yanlış bir yola gitmişsiniz bu sonucu deneyebiliriz.

Deneyerek öğrendim, okuyarak değil.

Bu optimizasyon sadece 1 hafta dayanıyor demek istediğim bunu yaparsalar bile sunucunun zevki artık kalmayacak çünkü mob farmı bile yapamayacaklar. O kadar kötü oluyor.

Yani garip hala suçu eklentilere atmanız haha :D

Klasik paket satıcısı gibi krdsm tps'inde sorun varsa paketindendir bizden paket al düzelir gibi :)

Benim sanırım optimizasyon yapmadığımı falan eklentilerin hepsini tek tek silip denemediğimi falan zannettiniz.

Ben zaten çoğu eklentide hata varsa java bilen bir arkadaşa optimize ettiriyorum eklentiyi :)
Size suç atmıyorum ama 32gb yetmiyor diyorsanız isterseniz 10 yıl boyunca geliştirin. Ben size md_5 i attığım gibi 100 lerce örnek sunarım sunucu açar gösteririm dolu sunucular dan da örnekler çıkartırım ama siz yine aynısını yazarsınız kibirlisiniz. Konuyu md_5 in ram olayıyla başlatıp buralara kadar sürüklediğine inanamıyorum.
 

RichGaming_K

★ Tanınmış Kişi ★
24 Aralık 2018
131
24
396
EXP
608.6
1. WorldBorder pluginini kurun (1.12 & daha eski sürümler için WorldBorder) | (1.13 & daha üst sürümler için WorldBorder)
2. Sunucunuza ve isteklerinize göre bir dünya sınırı belirleyin.
3. /wb fill komutu ile işlemleri yapın.
4. Bu işlem saatler sürebilir ve işlem anında sunucunuz da lag/donma olabilir.
5. Dünya sınırı oluştuktan sonra yeni oyuncular orayı geçemeyeceği için daha fazla chunk yüklenemez.

Ayrıca bu adım için bir eklentiye ihtiyacınız yok, default olarak minecraft worldborder var.

sırasıyla komutlar

/worldborder center x ve z koordinatı

/worldborder set istediğinizbloksayısı büyümesaniyesi

tabii eklenti daha yararlı olabilir denemek gerek.
 
  • Üzüldüm
Tepkiler: erkutayucar