Risk almazsan, risk alanlar için çalışırsın.
- Katılım
- 26 Ekim 2019
- Mesajlar
- 65
- En iyi cevaplar
- 1
- Tepki puanı
- 2
- Puanları
- 1,215
- Discord
- Moonshine#0001
WorldEdit Nedir? (Kısaltması: WE)
Bu, tamamen bukkit pluginidir. Plugini özelliği Server adminleri Clik(tıklama)/Komut yolu ile Minecraft Dünyalarında çok büyük değişiklikler yapabilirler.
Ayrıca WorldEdit birçok pluginlerle kullanılması şarttır. Örn: (WorldGuard, LogBlock, ...) WorldGuard kullanmak istiyorsanız, kesinlikle WorldEdit yüklemeniz şarttır. WorldEdit'i burdan indirebilirsiniz:
WorldEdit'den hariç alternatif pluginler var mı?
Tabiki alternatif pluginler var. Örn: VoxelSniper. VoxelSniper'ın avantajı, Admin çok fazla uğraşmadan Regionları belirleyebilir.
Fakat, biz yinede WorldEdit'den vazgeçmiyoruz. WorldEdit bukkitin orjinal pluginidir. Ayrıca yukarıda belirttiğimiz gibi WorldGuard kullanmak istiyorsanız WorldEdit şarttır.
Config Ayarları
WorldEdit Klasöründe config.yml dosyası bulunmaktadır. YAML'de dikkatli olacağınız şeyler bu iki şeydir:
Bu, tamamen bukkit pluginidir. Plugini özelliği Server adminleri Clik(tıklama)/Komut yolu ile Minecraft Dünyalarında çok büyük değişiklikler yapabilirler.
Ayrıca WorldEdit birçok pluginlerle kullanılması şarttır. Örn: (WorldGuard, LogBlock, ...) WorldGuard kullanmak istiyorsanız, kesinlikle WorldEdit yüklemeniz şarttır. WorldEdit'i burdan indirebilirsiniz:
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yapın veya üye olun.
WorldEdit'den hariç alternatif pluginler var mı?
Tabiki alternatif pluginler var. Örn: VoxelSniper. VoxelSniper'ın avantajı, Admin çok fazla uğraşmadan Regionları belirleyebilir.
Fakat, biz yinede WorldEdit'den vazgeçmiyoruz. WorldEdit bukkitin orjinal pluginidir. Ayrıca yukarıda belirttiğimiz gibi WorldGuard kullanmak istiyorsanız WorldEdit şarttır.
Config Ayarları
WorldEdit Klasöründe config.yml dosyası bulunmaktadır. YAML'de dikkatli olacağınız şeyler bu iki şeydir:
- Her satırda ki boşluk düzeni kesinlikle böyle görülmeli
- Kesinlikle "TAB" tuşuna basarak ilerleme, herzaman "space"(boşluk) tuşunu kullan.
Kod:
limits:
max-blocks-changed:
default: -1
maximum: -1
max-radius: -1
max-super-pickaxe-size: 5
max-brush-radius: 5
disallowed-blocks: [6, 7, 14, 15, 16, 26, 27, 28, 29, 39, 31, 32, 33, 34, 36, 37, 38, 39, 40, 46, 50, 51, 56, 59, 69, 73, 74, 75, 76, 77, 81, 83]
max-blocks-changed: Bu bölümde komut ile kaçtane blok bir anda değiştirilebileceğini gösteriyoruz. default Standarttır, maximum da en fazla sınırı belirlersin.
max-radius: burada maksimum çapını belirleyebilirsiniz.
max-super-pickaxe-size: Kullandığın Super-Pickaxe (Balta) ile alanın çapını belirleyebilirsin.
Kod:
use-inventory:
enable: false
allow-override: true
logging:
log-commands: false
file: worldedit.log
log-commands: Burada, WorldEdit'de yapılan bütün komutlar kayıt edilsin mi? false/true
file: Log adını belirlersin.
Kod:
super-pickaxe:
drop-items: true
many-drop-items: false
drop-items: Pickaxe (balta) ile kırılan bloklardan drop düşsün mü? Tahta baltadan bahsediyoruz
Kod:
snapshots:
directory:
navigation-wand:
item: 345
max-distance: 300
scripting:
timeout: 3000
dir: craftscripts
saving:
dir: schematics
history:
size: 15
wand-item: 271
shell-save-type:
no-double-slash: false
no-op-permissions: false
debug: false
wand-item: Burda WorldEdit-Tool için hangi aleti kullanacağını belirlersin.br> no-double-slash: WorldEdit'de 2 adet "//" (slash) kullanırsın ki diger pluginlerle çakışmasın. Başka pluginler tek "/" kullandığı için çakışma yapabilir. Eminsen diğer pluginler bu komutu kullanmıyor, ozaman "/"(tek slash) yapabilirsin.
no-op-permissions: ops.txt de olan oyuncuların otomatikmen WE yetkilerinin olmasını belirlersin.
Kod:
# Daha fazla bilgi: http://wiki.sk89q.com/wiki/WorldEdit/Permissions/Bukkit (Sadece ingilizce)
permissions:
groups:
default:
permissions:
- /reloadwe
- /worldeditselect
users:
sk89q:
permissions:
- /worldedit
- /reloadwe
Bu bölümde aynı Permissions(Perm) plugininde yetki verdiysek, WorldEdit'de de nasıl yetkilendirilir onu göstereceğiz.
Komutlar ve Perm-Nodes
Alttaki tabelada bütün komutlar bulunmamakta, biz sadece en önemli olanlarını listeledik. Daha fazla bilgi istiyorsan buraya bakabilirsin:
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yapın veya üye olun.
.Komut Formülü: <Komut> [-<flags>] <arguments> arguments=yapılacak şeyin adı
Komut | Arguments | Alternatif | Flags | Permi | Açıklama |
---|---|---|---|---|---|
/brush sphere | <block> [çapı] | /brush s /br sphere /br s /tool brush sphere /tool brush s /tool br sphere /tool br s | h (içini oyar) | worldedit.brush.sphere | Görünüşü belirler. |
/brush cylinder | <block> [çapı] [yükseklik] | /brush cyl /brush c /br cylinder /br cyl /br c /tool brush cylinder /tool brush cyl /tool brush c /tool br cylinder /tool br cyl /tool br c | worldedit.brush.cylinder | Silindirin görünüşü. | |
/chunkinfo | Yok | Yok | Yok | worldedit.chunkinfo | Brush'da bulunduğun yerin bilgisini alırsın. |
/listchunks | Yok | Yok | Yok | worldedit.listchunks | Bütün chunks'ı liste halinde gösterir. |
/delchunks | Yok | Yok | Yok | worldedit.delchunks | Bütün chunks'ı siler |
//copy | Yok | Yok | Yok | worldedit.clipboard.copy | Seçtiğin alanı kopyalar |
//cut | [leave-id] | Yok | Yok | worldedit.clipboard.cut | Seçtiğin alanı keser |
//paste | Yok | Yok | a (Boşluğu-Havayı kopyalama) | worldedit.clipboard.paste | Kopyaladığın yada kestiğin yapıyı yapıştırır. |
//rotate | <Derece ile ayarlanır 90-180 vb.> | Yok | Yok | worldedit.clipboard.rotate | Seçtiğin yönü değiştirir. |
//flip | [dir] | Yok | Yok | worldedit.clipboard.flip | Seçtiğin yapıyı çevirir |
/clearclipboard | Yok | Yok | Yok | worldedit.clipboard.clear | Kopyala-Kes-Yapıştır hafızasında ki kayıtları siler. |
/limit | <limit> | Yok | Yok | worldedit.limit | Blok değiştirme limiti koyar. |
/searchitem | <query> | //l /search | b (Sadece Bloklar) i (Sadece İtemler) | None | İtem arayabilirsin. |
/we | Yok | /worldedit | Yok | Yok | WorldEdit Komutları |
//hcyl | <block> <çap> [yükseklik] | Yok | Yok | worldedit.generation.cylinder | İçi boş olan silindir yapar. |
//cyl | Yok | Yok | İçi dolu silindir yapar | ||
//hsphere | <block> <çap> [yükseklik] | Yok | Yok | worldedit.generation.sphere | İçi boş kare yapar. |
//sphere | Yok | Yok | İçi dolu kare yapar. | ||
/forestgen | [boyut] [tip] [tür] | Yok | Yok | worldedit.generation.forest | Orman yapar |
/pumpkins | [boyut] | Yok | Yok | worldedit.generation.pumpkins | Kabak yapar |
//undo | [zaman] | /undo | Yok | worldedit.history.undo | Son yaptığın işlemi geri alır |
//redo | [zaman] | /redo | Yok | worldedit.history.redo | Yaptığın işlemi tekrarlar |
/clearhistory | Yok | Yok | Yok | worldedit.history.clear | WorldEdit-Geçmişini siler |
/unstuck | Yok | Yok | Yok | worldedit.navigation.unstuck | Takılı kaldığın bloktan seni kurtarır. |
/ascend | Yok | Yok | Yok | worldedit.navigation.ascend | Bir kat yukarı çıkartır |
/descend | Yok | Yok | Yok | worldedit.navigation.descend | Bir kat aşağı indirir |
/ceil | [clearance] | Yok | Yok | worldedit.navigation.ceiling | Çatıya gönderir. |
/thru | Yok | Yok | Yok | worldedit.navigation.thru | Duvardan geçişi sağlar |
/jumpto | Yok | Yok | Yok | worldedit.navigation.jumpto | Baktığın yere ışınlanır. |
/up | <blocks> | Yok | Yok | worldedit.navigation.up | Block sayısına göre yükselirsin |
//set | <block> | Yok | Yok | worldedit.region.set | Seçtiğin alanda blok tipini belirlersin. Örn: Heryeri taş yapmak için seç ve //set 1 |
//replace | [from-block] <to-block> | Yok | Yok | worldedit.region.replace | Seçtiğin bütün yeri istediğin blocka dönüştürürsün. Hava'dan hariç |
//overlay | <block> | Yok | Yok | worldedit.region.overlay | Regionlu alana aynı tipten birer kat tek tip block koyabilirsin. |
//faces | <block> | //outline | Yok | worldedit.region.faces | Regionunda, duvar ve çatı yapar. |
//smooth | [iterations] | Yok | Yok | worldedit.region.smooth | Seçtiğin yeri düzleştirir. |
//move | [count] [direction] [leave-id] | Yok | Yok | worldedit.region.move | Seçtiğin yeri taşırsın. |
//stack | [count] [direction] | Yok | Yok | worldedit.region.stack | Seçtiğin yeri tekrarlar |
//regen | Yok | Yok | Yok | worldedit.regen | Standart duruma geri getirir. |
/cs | <dosya adı> [args...] | Yok | Yok | worldedit.scripting.execute | CraftScript çaliştırır. |
/.s | [args...] | Yok | Yok | Son CraftScript'i çalıştırır. | |
//pos1 | Yok | Yok | Yok | worldedit.selection.pos | Pozisyon 1'i yani ilk köşeyi belirler. |
//pos2 | Yok | Yok | Yok | Pozisyon 2'i yani ikinci köşeyi belirler. | |
//hpos1 | Yok | Yok | Yok | Baktığın yere Pozisyon 1'in köşesini belirler. | |
//hpos2 | Yok | Yok | Yok | Baktıgın yere Pozisyon 2'nin köşesini belirler. | |
//chunk | Yok | Yok | Yok | worldedit.selection.chunk | Chunkları gösterir. |
//wand | Yok | Yok | Yok | worldedit.wand | WorldEdit-Tool'u açar. |
//expand | <amount> [reverse-amount] <direction> | Yok | Yok | worldedit.selection.expand | Seçtiğin yeri büyütür. |
//shift | <amount> <direction> | Yok | Yok | worldedit.selection.shift | Seçtiğin yeri kaydırır. |
//size | Yok | Yok | Yok | worldedit.selection.size | Seçtiğin yerin boyut bilgisini gösterir. |
//count | <block> | Yok | Yok | worldedit.analysis.count | Seçtiğin yerin, hangi blok tipi olduğunu burdan ögrenebilirsin. |
//distr | Yok | Yok | c (Böyle yaparsan Log da bulabilirsin) | worldedit.analysis.distr | Seçtiğin yerde, hangi blok tiplerini nereye yerleştirdiğini görebilirsin. |
/superpickaxe single | Yok | /pickaxe single /sp single | Yok | worldedit.superpickaxe | Tek blok Superpickaxe (Balta)'yı aktif eder. |
/superpickaxe area | <radius> | /pickaxe area /sp area | Yok | worldedit.superpickaxe.area | Superpickaxe-Mode (Balta)'yı aktif eder. |
/none | Yok | /tool none | Yok | Yok | Superpickaxe-Mod'unu kapatır. |
/info | Yok | /tool info | Yok | worldedit.tool.info | Block bilgilendirir. |
/tree | [type] | /tool tree | Yok | worldedit.tool.tree | Agaç yapar. |
/repl | <block> | /tool repl | Yok | worldedit.tool.replacer | Block yedeklendirme. |
/superpickaxe | Yok | /pickaxe /sp | Yok | Yok | Superpickaxe-Mod'unu seçer |
/tool | Yok | Yok | Yok | Yok | Superpickaxe (Balta) Bir araçtır. |
/fill | <block> <radius> [depth] | Yok | Yok | worldedit.fill | Deliği doldurur |
//drain | <çap> | Yok | Yok | worldedit.drain | Belirli bir yerde ki suyu kurutur. |
/fixlava | <çap> | None | None | worldedit.fixlava | Lava'yı dondurur. |
/fixwater | <çapı> | Yok | Yok | worldedit.fixwater | Suyu dondurur |
/removeabove | [boyut] [yükseklik] | Yok | Yok | worldedit.removeabove | Kafanın üstündeki blokları yok eder. |
/removebelow | [boyut] [yükseklik] | Yok | Yok | worldedit.removebelow | Altında ki blokları yok eder. |
/removenear | <block> [boyut] | Yok | Yok | worldedit.removenear | Yanında ki blokları yok eder. |
/replacenear | <boyut> <from-id> <to-id> | Yok | Yok | worldedit.replacenear | Yanındaki blokları değiştirir. |
/snow | [çap] | Yok | Yok | worldedit.snow | Kar yapar |
/thaw | [çap] | Yok | Yok | worldedit.thaw | Bölgede ki buzu eritir. |
/ex | [çap] | /ext /extinguish | Yok | worldedit.extinguish | Yanında ki ateşi söndürür. |
/butcher | [çap] | Yok | Yok | worldedit.butcher | Yanında ki tüm hayvanları ve yaratıkları öldürür. |
/remove | <type> <çapı> | /rem /rement | Yok | worldedit.remove | Seçtiğin bölgede, belirlediğin itemleri siler. |
/we version | Yok | /we ver /worldedit version /worldedit ver | Yok | Yok | WorldEdit versiyonunu gösterir. |
/we reload | Yok | /worldedit reload | Yok | worldedit.reload | WorldEdit yeniden başlatır. |
/we tz | [Zamandilimi] | /worldedit tz | Yok | Yok | Zaman dilimini belirler |
Kod:
groups:
Kurucu:
permissions:
- worldedit.*
Admin:
permissions:
- worldedit.*
Moderator:
permissions:
- worldedit.navigation.*
Destek:
permissions:
VIP:
permissions:
Oyuncu:
permissions:
Misafir:
permissions:
users:
Kullanım
WorldEdit'de bir region değiştirmek istiyorsan bu şekilde yapmalısın:
1. Yetkilerini aldığından emin ol, muhtemelen zaten adminsindir. 2. Chat'e //wand yaz. Böylece WorldEdit aracı çıkacaktır. Genelde Tahta baltadır. 3. Regionunu seç. Bunun için İlk Sol tıklama ve ikincisini sağ tıklama ile belirlersin. Köşelerden seçiyorsun unutma.
Dikkat!: Unutma ki çok block'u aynı anda kullanma 3000-5000 block problem değil. Ama Daha fazla, yani çok aşırı block kullanırsan, serverında Crash(Çökme) olabilir ve hatta mapi bozabilirsin.
Oyunda Böyle gözükür:
1. Adım: 2 tane noktayı kendine belirle. Ben burda 2 tane block ile belirledim.
2. Adım: Mause'un sol tıklaması ile ilk köşeyi belirle.
3. Adım: Şimdi de sağ tık ile öbür köşeyi belirle ve seçimi tamamla.
4. Adım: Şimdi Chatte bu komutu girebilirsin Örn: //set 5. Bu komut ile bütün regionu aynı block tipi ile doldurur. Bütün Block IDlerin listesi burda bulunur. Örn:Odun 5'tir.
Son düzenleme: